Mijn website is offline, wat nu?

Door een foute instelling kunt u uw website per abuis onbereikbaar maken. De meest voorkomende fouten zijn:

DNS Instellingen

Als u een wijziging in de DNS instellingen heeft gemaakt of aangevraagd, duurt het altijd even voordat deze verwerkt zijn. In de tussentijd zal uw website meestal onbereikbaar zijn. Als de website na enkele uren nog steeds onbereikbaar is, is het waarschijnlijk dat er een verkeerde instelling is gemaakt. De beheerder van de server van uw website is hier verantwoordelijk voor het correct doorgeven van de instellingen en voor het correct configureren van deze server.

Neem in dit geval contact op met de beheerder van de server waarvoor u de DNS wijziging heeft moeten uitvoeren.

Foutieve doorverwijzing

Maakt u gebruik van een doorverwijzing/redirect en heeft u problemen met uw website? In dat geval is het adres waar u naar doorverwijst waarschijnlijk niet (meer) correct. U kunt dit controleren door dit adres direct in uw browser op te vragen. Wanneer hier hetzelfde probleem optreedt, ligt de oorzaak bij de hostingserver van het adres waar u naartoe doorverwijst.

Neem in dit geval contact op met de beheerder van de server waar u naartoe doorverwijst.

Configuratiefout

De server is onbereikbaar

Uw website is offline en hebt geen idee hoe dat komt. Om te verifiëren dat het probleem niet aan uw verbinding ligt, kunt u de volgende link bezoeken en uw website controleren:

http://www.uptimeauditor.com

Als u daar een groen vinkje ziet betekent dat de website wel bereikbaar is, het probleem ligt waarschijnlijk aan uw internetverbinding. Neem in dit geval contact op uw internet provider (of indien van toepassing; de netwerkbeheerder van uw bedrijf).

Ziet u een rood kruisje staan? Dan is de server waar deze website wordt gehost onbereikbaar. Indien u uw website laat hosten door Xel Media, kunt u gerust contact opnemen met de helpdesk van Xel Media: helpdesk@xel.nl of 030-2671710. Voor het melden van storingen buiten kantooruren kunt u gebruik maken van de storingsmelder van Xel Media:

www.xel.nl/storingen

Op de website wordt ongewenste inhoud aangetroffen

Overtreding van artikelnummer 6.3 van Xel Algemene Voorwaarden.

‘Hosting accounts, servers en domeinnamen mogen alleen gebruikt worden voor legale doeleinden (uitgaande van de Nederlandse wetgeving). XEL neemt geen verantwoordelijkheid voor de informatie geplaatst door de klant op de server. De klant is geheel verantwoordelijk voor de informatie die op de server geplaatst wordt. De inhoud en strekking van de content mogen in geen geval discriminerend of anderszins aanstootgevend zijn, zulks ter beoordeling van XEL. Zogenaamde ‘warez’ sites en/of andere sites met illegale software zijn ook niet toegestaan.’

Door overtreding van bovenstaande passage, welke u kunt vinden in onze Algemene Voorwaarden, kan leiden tot deactivatie van uw diensten. U zult in dit geval een e-mail ontvangen van Xel Media waarin staat wat u moet doen om de diensten weer te activeren.

o Overzicht weergeven

Contact klantenservice

Heeft u nog vragen? Neem contact op met Xel Media.

Mail uw vraag naar info@xel.nl

U ontvangt binnen 8 uur een antwoord terug!

Bel naar 030 - 267 17 10

Onze klantenservice is iedere werkdag van 09:00 tot 17:00 bereikbaar.

© 1999 - 2018 Xel Media BV | Prijzen zijn exclusief BTW | Privacy verklaring | Algemene voorwaarden