Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Jouw persoonlijke gegevens gebruiken wij om login gegevens en facturen te versturen, maar ook om contact met je op te kunnen nemen in dringende gevallen. Probeer jouw gegevens altijd zo goed mogelijk up-to-date te houden. Dit is erg belangrijk voor goede communicatie en zowel in ons als in jouw belang.

Adres- en contactgegevens wijzigen

Je hoeft de technische of financieel contactpersoon alleen in te stellen wanneer deze gegevens afwijkend zijn van de administratief contactpersoon.

Je kunt als volgt jouw persoonlijke gegevens bijwerken:

  • Log in op jouw xel omgeving
  • Klik rechtsboven op Mijn xel en klik vervolgens op Accountgegevens (zie afbeelding 1)
  • Vervolgens heb je de mogelijkheid om de gegevens aan te passen voor de Administratieve, Technische en Financieel contactpersoon. Klik op het kopje bewerken voor welke contactpersoon je de gegevens wilt wijzigen
  • Je hebt nu de mogelijkheid om de gegevens aan te passen (zie afbeelding 2)
  • Klik wanneer je klaar bent onderin op Opslaan

LET OP: Wanneer je het mailadres aanpast zul je eerst het mailadres moeten verifiëren. Dit kan je doen door op de knop verificatielink versturen te klikken. Je krijgt deze melding te zien wanneer je de gegevens hebt opgeslagen. (zie afbeelding 3)

Afbeelding 1
Afbeelding 2
Afbeelding 3

Contactpersoon wijzigen

Staat jouw klant account op naam van een onderneming, dan kun je de administratieve contactpersoon wijzigen via jouw xel omgeving:

  • Log in op jouw xel omgeving
  • Klik rechtsboven op het Profiel icoon
  • Selecteer de optie Support
  • Klik op het icoon Beveiligd contact
  • Typ een kort bericht met in ieder geval de naam (voorletters en achternaam) van de nieuwe contactpersoon
  • Klik op Versturen

Heb je een particulier klant account of wil je het klant account overdragen aan een nieuwe klant? Kijk dan bij het artikel ‘Ik wil mijn diensten overdragen aan een ander, hoe gaat dat in zijn werk?‘ voor uitgebreide uitleg over het wijzigen van klantgegevens.

Rekeningnummer wijzigen

Je kunt jouw rekeningnummer voor automatisch incasso doorgeven of wijzigen in jouw xel omgeving:

  • Log in op jouw xel omgeving
  • Klik rechtsboven op het Profiel icoon
  • Selecteer de optie Mijn xel
  • Klik op het icoon Automatische incasso
  • Volg de instructies op het scherm

Communicatievoorkeuren

Onderaan de pagina kun je aangeven dat je geen nieuwsbrief en notificaties wil ontvangen over verleningen.