Hoe kan ik mijn diensten overdragen?

Je kunt jouw diensten (en bijbehorende klant account) overdragen, wanneer je bijvoorbeeld jouw domein verkoopt aan een ander. Heeft de nieuwe eigenaar nog geen account? Dan dienen we deze eerst aan te maken.

Overdracht aanvragen

Om een account aan te kunnen maken hebben wij enkele gegevens van de nieuwe klant nodig:

  • Bedrijfsnaam (indien van toepassing)
  • Voorletter(s) en achternaam
  • Adres
  • Postcode
  • Woonplaats
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Overzicht over te dragen domeinen en diensten

Als de nieuwe eigenaar reeds klant is bij Xel, dan is er geen nieuw account nodig. In dat geval zijn de volgende gegevens voor ons voldoende om de overdracht te kunnen laten bevestigen door de nieuwe eigenaar:

  • Klantaccount(nummer)
  • Overzicht over te dragen domeinen en diensten

Je kunt de gegevens doorgeven middels het beveiligde contactformulier in het control center. Na ontvangst en controle van de gegevens sturen wij de nieuwe inloggegevens per e-mail naar de nieuwe eigenaar.

Facturen die reeds zijn verstrekt blijven in het oude account staan en kunnen niet worden overgezet naar het nieuwe account. Kosten die al zijn gemaakt die je zelf te verhalen bij de nieuwe eigenaar.

Domein overdragen

Als je alleen de registratie gegevens (juridisch eigendom) van een domeinnaam wilt wijzigen, dan kun je in het artikel ‘Hoe kan ik de eigenaar van een domeinnaam wijzigen?‘ lezen hoe je dat kunt doen.