Hoe stel ik een automatische beantwoorder in?

De automatische beantwoorder kan je bijvoorbeeld gebruiken als je op vakantie gaat. Je kan de afzender dan laten weten dat je de e-mail niet direct kunt beantwoorden, maar dat je het bericht wel hebt ontvangen. Je kan daarbij ook vermelden in welke periode je niet beschikbaar zal zijn. Dit soort antwoorden worden ook wel ‘out-of-office’-meldingen genoemd.

Een ander voorbeeld van het gebruik van een automatische beantwoorder is het sturen van een ontvangstbevestiging. Je zou bijvoorbeeld een ontvangstbevestiging kunnen sturen naar klanten, die per mail een verzoek of bestellingen doen. In de bevestiging kan je aangeven dat het verzoek of de bestelling is ontvangen en dat die zo spoedig mogelijk in behandeling wordt genomen.

Het instellen van een automatische beantwoorder doe je als volgt:

  • Log in op het Control Center
  • Selecteer een dienst uit het overzicht
  • Klik in het linkermenu op E-mailadressen
  • Ga met je muis op het e-mailadres staan en klik op Autoreply instellen
  • Volg de instructies op het scherm