GEPLAATST OP 16 april 2018/ GESCHREVEN DOOR

Wat is de essentie van een goed blog? Waar draait het om als je alle versieringen, adviezen, regeltjes en dit-zou-je-moeten-doentjes weghaalt? Dan blijven er drie pilaren over: Het draait om het nieuwsgierig maken van een scanner – zorgen voor een klik op de titel. Het zorgen dat de lezer jou iets beter leert kennen, leuker vindt en/of meer vertrouwt. Het zorgen dat de lezer tevreden is met de keuze om jouw blog te lezen – je komt de belofte van de titel na, de lezer heeft iets geleerd en/of de lezer heeft zich vermaakt. De drie pilaren van het bloggen Zonder de eerste, de klik, is er geen sprake van de tweede en derde. Meestal komt de wil om te lezen door de titel, soms omdat je de auteur kent en soms omdat iemand die je kent en waardeert het artikel deelt. Zonder de tweede heeft het bloggen zakelijk gezien geen nut. Je creëert geen binding tussen jou en de lezer. Het zorgt niet dat je dichter bij een sale komt. Het is enkel tijdverdrijf. Voor jou en de lezer. Is bloggen een hobby of zijn jouw enige inkomsten advertenties? Dan maakt de tweede pilaar minder uit. Zonder de derde wordt de kans dat de lezer jouw volgende blog gaat lezen drastisch kleiner. En bloggen draait om het bouwen van een relatie met een lezer over de lange termijn. Hoe vaker je de lezer teleurstelt, hoe kleiner de kans dat hij/zij terugkomt. Verder is kans dat de lezer jouw artikel deelt enorm klein. Als we naar deze drie pilaren kijken, dan hoeft het schrijven van een goed blog niet enorm lastig te zijn. We maken het onszelf alleen lastig, omdat onze aandacht gaat naar tientallen bijzaken in plaats van de...


GEPLAATST OP 9 augustus 2017/ GESCHREVEN DOOR

Heb je moeite met het bedenken van een domeinnaam? Begrijpelijk. Er zijn al miljoenen domeinnamen geregistreerd. Meer dan 5 miljoen .nl domeinnamen en meer dan 250 miljoen .com domeinnamen. Daarbij komt ook nog dat de domeinnaam die je gebruikt een naam is die je de komende jaren gaat gebruiken. En waarschijnlijk wordt het zelfs je bedrijfsnaam (als je direct of later een bedrijf gaat starten). Het is vrij lastig om een sterke domeinnaam te vinden die nog vrij is. Maar het is niet onmogelijk. Wij gaan je helpen. En aan het eind van dit artikel heb jij tientallen sterke ideeën voor domeinnamen. Een sterke blognaam verzinnen Laten we eerst beginnen met de vraag: wat is een sterke domeinnaam? Een sterke domeinnaam is makkelijk te onthouden, uit te spreken en op te schrijven is. Met de onderstaande domeincheck kan je zo direct controleren van de domeinnaam die jij wilt hebben nog beschikbaar is. Is die beschikbaar dan kan je die direct goedkoop registreren. Xel Media heeft het goedkoopste  vaste .nl domeinregistratietarief ter wereld (3,95 per jaar). Is uw domeinnaam nog vrij? Doe de domeincheck Een sterke domeinnaam bedenken en vastleggen Oké. Een domeinnaam moet dus makkelijk te onthouden, uit te spreken en op te schrijven zijn. Wat voor soort dus domeinnamen niet? Morxsoloete.nl Aestreez.nl Steedtloec.nl Focus-op-de-taak-van-de-dag.nl Wat voor soort domeinnamen wel? Thecopywriter.nl Voetjesvandevloer.nl Fashiondoorsanne.nl Merelstraalt.nl Clearmedia.nl Eenmooiedag.nl Notitieboekjeskopen.nl Bakkerpeter.nl Tips voor het bedenken van een domeinnaam voor je blog Laten we nu kijken hoe we zo’n domeinnaam kunnen bedenken. Pak eerst een A4’tje erbij (of je notitieboekje als je die hebt) Schrijf alle woorden op die met jouw blog of website te maken hebben. Hoe meer, hoe beter. Denk niet na of iets goed genoeg is. Gewoon zo veel mogelijk trefwoorden opschrijven. Denk aan het onderwerpen die...


Is uw domeinnaam nog vrij?